08 mai 2012

Nyss før..



Som dere ser på bildene over her er det nyss før det nye kjøkkenet er på plass. I skrivende stund blir det faktisk montert på veggene hjemme. Jeg tror dagen i dag kommer til å gå veldig tregt, jeg er så spent på hva som møter meg når jeg kommer hjem.
Det har blitt litt endringer allerede. Pga at vi skal ha et smalere skap under vasken en det som stod der kommer rørene i veien for oppvaskmaskina. Så den må vi ha et annet sted. Men det skulle de finne en løsning på. Vi må da ha skuffer der oppvaskmaskina skulle stå, og de må spesialtilpasses. Uansett, så gleder jeg meg til å få på plass kjøkkenet igjen - og ikke minst ha kjøleskap. Vi har bodd uten kjøleskap i 1 mnd snart og det skal bli godt å få kald drikke igjen.

På lørdag skulle vi fjerne de blå mosaikkflisene som hadde vært over kjøkkenbenken på det gamle kjøkkenet. Easy-peasy, tenkte vi. Men den gang ei! Vi måtte fjerne så og si en og en. Det var svært få som gikk av flere i slengen. Rolf rev med en god gammeldags barkespade og jeg stod med et stort skrujern og hammer. (Jeg skal ikke bli billedhugger!) Det var en virkelig langdryg jobb. For moroskyld regnet vi ut at vi hadde fjernet ca 5000 fliser.



Etter denne jobben ble vi enda mer sikre på at vi har valgt riktig løsning over kjøkkenbenken på det nye kjøkkenet - kitchen wall fra Alloc. Se mer her. De skal limes på veggen - og det er enklere å fjerne noen plater enn 5000 fliser.

Til helgen kommer pappa tilbake og da skal det virkelig bli fart på sakene. Da legger vi veggplater på alle vegger utenom murveggen, gulv skal legges og vi skal bygge opp en vegg for å dele av gang og stue/kjøkken.

Den 20. mai regner jeg med at gang og stue/kjøkken er ferdig.
Da starter utregningene for å se om vi har råd til å totalrenovere de to rommene som skal bli soverommet vårt nå, eller om vi må vente litt.

1 kommentar:

Heidi sa...

Jeg elsker uttrykket "nyss før..." Det hadde nesten gått i glemmeboka i Oslo-gryta. Takk for at du minnet meg på det!